Focus-onderscheiding voor PCI als “Onderneming van het jaar 2023”
03.02.2023
PCI Augsburg GmbH werd voor de tweede maal achtereen onderscheiden als Onderneming van het jaar, en bereikte in de categorie Bouwchemie opnieuw de eerste plaats. Doorslaggevende criteria waren prijs-/kwaliteitverhouding, klantvertrouwen, service-kwaliteit en duurzaamheid.
Al in januari van het afgelopen jaar was PCI Augsburg GmbH uitgeroepen tot “Onderneming van het jaar 2022”. Voor het actuele onderzoek werden 19.000 ondernemingen gedurende de onderzoeksperiode van 1 februari 2021 tot 31 augustus 2022 geanalyseerd. Met 100 van 100 mogelijke punten bereikte PCI opnieuw de eerste plaats in de categorie Bouwchemie.
Het IMWF, het Duitse instituut voor management en economisch onderzoek, voerde de meta-analyse “Onderneming van het jaar 2023” uit in opdracht van Focus Money en Deutschland Test. Het instituut bekroonde de ondernemingen die in de afzonderlijke onderzoeken “Prijswinnaar 2022“, “Grootste vertrouwen 2022”, “Klantenfavoriet 2022” “Duitslands beste – Duurzaamheid 2022” bijzonder hoge ogen hadden gegooid.
De criteria van deze vier onderzoeken zijn de prijs-/kwaliteitverhouding, het klantvertrouwen resp. de geloofwaardigheid van ondernemingen en merken (deugdelijkheid, aanbeveling, vertrouwen), de service-kwaliteit en duurzaamheid (er wordt niet alleen rekening gehouden met de ecologische, maar ook met de economische en sociale duurzaamheid). De methodiek is gebaseerd op het zogenaamde social listening, met de nadruk op tonaliteit en reikwijdte. Hierbij werden in totaal enkele honderden miljoenen online-bronnen geregistreerd en geanalyseerd. Elk van de vier bovengenoemde categorieën draagt voor 25% bij aan het eindresultaat. De onderscheiding “Onderneming van het jaar 2023” wordt op basis van het totale aantal bereikte punten in de totaalranking toegekend. De berekening van de puntenwaarde gebeurt per branche, op een schaal van 0 tot 100 punten. De desbetreffende branchewinnaar krijgt 100 punten, en vormt hiermee de benchmark voor alle andere onderzochte ondernemingen binnen de branche. Het onderzoek kan online en via de volgende link worden opgevraagd: https://deutschlandtest.de/rankings/unternehmen-des-jahres.
PCI Augsburg GmbH is een van de belangrijkste fabrikanten van chemische producten voor de bouw in Duitsland, met circa 1150 medewerkers en een omzet van bijna 350 miljoen euro. De onderneming biedt innovatieve en duurzame producten en oplossingen voor de bouwtrends van morgen. Hiermee is PCI al meer dan 40 jaar marktleider in de Duitstalige landen op het gebied van producten voor tegelzetters.
PCI wist tot nu toe al verschillende onderscheidingen in de wacht te slepen, waaronder “Favoriete werkgever van Duitsland” en “Opleidingskampioen van Duitsland” (F.A.Z.-Institut, 2022), “Hoogste kwaliteit 2022” (F.A.Z.-Institut, 2022) en “Digital Champion” (Focus Money, 2021 en 2022). Het merk THOMSIT is sinds 2019 opeenvolgend “Merk van de eeuw” (ZEIT Verlag) op het gebied van vloerbedekkingen. De onderneming heeft de Architects' Darling Award van Heinze Verlag diverse malen in verschillende categorieën gewonnen, meest recentelijk in 2022 met het merk PCI, met twee productonderscheidingen in goud en brons.
“We zijn enorm trots dat we voor de tweede maal opeenvolgend de eerste plaats met het maximale aantal punten hebben behaald. De categorieën van de vier onderzoeken zijn voor onze onderneming van essentieel belang, want het zijn exact de criteria waarop bij PCI de nadruk ligt: kwaliteit, merkvertrouwen, uitstekende service en duurzaamheid. De nieuwe bekroning is voor ons een bevestiging van de continuïteit van onze dienstverlening”, aldus een enthousiaste Stephan Tschernek, hoofd Marketing van de PCI Groep.
Het IMWF, het Duitse instituut voor management en economisch onderzoek, voerde de meta-analyse “Onderneming van het jaar 2023” uit in opdracht van Focus Money en Deutschland Test. Het instituut bekroonde de ondernemingen die in de afzonderlijke onderzoeken “Prijswinnaar 2022“, “Grootste vertrouwen 2022”, “Klantenfavoriet 2022” “Duitslands beste – Duurzaamheid 2022” bijzonder hoge ogen hadden gegooid.
De criteria van deze vier onderzoeken zijn de prijs-/kwaliteitverhouding, het klantvertrouwen resp. de geloofwaardigheid van ondernemingen en merken (deugdelijkheid, aanbeveling, vertrouwen), de service-kwaliteit en duurzaamheid (er wordt niet alleen rekening gehouden met de ecologische, maar ook met de economische en sociale duurzaamheid). De methodiek is gebaseerd op het zogenaamde social listening, met de nadruk op tonaliteit en reikwijdte. Hierbij werden in totaal enkele honderden miljoenen online-bronnen geregistreerd en geanalyseerd. Elk van de vier bovengenoemde categorieën draagt voor 25% bij aan het eindresultaat. De onderscheiding “Onderneming van het jaar 2023” wordt op basis van het totale aantal bereikte punten in de totaalranking toegekend. De berekening van de puntenwaarde gebeurt per branche, op een schaal van 0 tot 100 punten. De desbetreffende branchewinnaar krijgt 100 punten, en vormt hiermee de benchmark voor alle andere onderzochte ondernemingen binnen de branche. Het onderzoek kan online en via de volgende link worden opgevraagd: https://deutschlandtest.de/rankings/unternehmen-des-jahres.
PCI Augsburg GmbH is een van de belangrijkste fabrikanten van chemische producten voor de bouw in Duitsland, met circa 1150 medewerkers en een omzet van bijna 350 miljoen euro. De onderneming biedt innovatieve en duurzame producten en oplossingen voor de bouwtrends van morgen. Hiermee is PCI al meer dan 40 jaar marktleider in de Duitstalige landen op het gebied van producten voor tegelzetters.
PCI wist tot nu toe al verschillende onderscheidingen in de wacht te slepen, waaronder “Favoriete werkgever van Duitsland” en “Opleidingskampioen van Duitsland” (F.A.Z.-Institut, 2022), “Hoogste kwaliteit 2022” (F.A.Z.-Institut, 2022) en “Digital Champion” (Focus Money, 2021 en 2022). Het merk THOMSIT is sinds 2019 opeenvolgend “Merk van de eeuw” (ZEIT Verlag) op het gebied van vloerbedekkingen. De onderneming heeft de Architects' Darling Award van Heinze Verlag diverse malen in verschillende categorieën gewonnen, meest recentelijk in 2022 met het merk PCI, met twee productonderscheidingen in goud en brons.
“We zijn enorm trots dat we voor de tweede maal opeenvolgend de eerste plaats met het maximale aantal punten hebben behaald. De categorieën van de vier onderzoeken zijn voor onze onderneming van essentieel belang, want het zijn exact de criteria waarop bij PCI de nadruk ligt: kwaliteit, merkvertrouwen, uitstekende service en duurzaamheid. De nieuwe bekroning is voor ons een bevestiging van de continuïteit van onze dienstverlening”, aldus een enthousiaste Stephan Tschernek, hoofd Marketing van de PCI Groep.