PCI door het F.A.Z.-Institut uitgeroepen tot “Trendsetter van de Duitse economie”
01.03.2022
PCI Augsburg GmbH werd door het gerenommeerde F.A.Z.-Institut uitgeroepen tot “Trendsetter van de Duitse economie” en behaalde in de categorie Bouwchemie de eerste plaats. Hiermee is de fabrikant van bouwchemische producten in Duitsland de benchmark voor de bouwchemische sector.
In oktober 2021 ontving PCI Augsburg GmbH van het F.A.Z.-Institut de onderscheiding “Trendsetter van de Duitse economie”. Voor deze studie had het F.A.Z.-Institut meer dan 20.000 ondernemingen en merken opgenomen binnen de onderzoeksperiode van 1 augustus 2020 tot 31 juli 2021. Met 100 van 100 mogelijke punten bereikte PCI de eerste plaats in de categorie Bouwchemie, en behoort hiermee tot een reeks ondernemingen resp. merken als Nestlé, Amazon, Henkel, Tetra Pak en Bosch.
PCI Augsburg GmbH behoort tot de toonaangevende fabrikanten van bouwchemische producten in Duitsland, met meer dan 1200 medewerkers en een omzet van ruim 300 miljoen euro. De onderneming biedt innovatieve en duurzame producten en oplossingen voor de bouwtrends van morgen. Hiermee is PCI al meer dan 40 jaar marktleider in de Duitstalige tegelbranche. Naast diverse productprijzen, heeft PCI al talrijke andere onderscheidingen in de wacht gesleept, waaronder “Digital-Champion“ (Focus Money, 2021), “Merk van de eeuw” voor het merk THOMSIT op het gebied van vloerbedekkingen (ZEIT Verlag, sinds 2019) en “Duits traditiemerk” (PLUS X AWARD, 2019). Het bedrijf heeft de Architects' Darling Award van Heinze Verlag meerdere keren in verschillende categorieën gewonnen, voor het laatst in 2020 met het merk PCI, met gelijk twee productprijzen in goud, en in 2019 met het merk THOMSIT voor de beste image-/bedrijfsfilm.
In de F.A.Z.-studie werden meer dan 20.000 bedrijven onderzocht met betrekking tot twaalf gedefinieerde megatrends, waaronder globalisering, individualisering, connectiviteit, neo-ecologie, gezondheid en kenniscultuur. Hiertoe analyseerde het F.A.Z.-Institut 438 miljoen online-bronnen, bijv. websites, social media-kanalen en persberichten, op tonaliteit en reikwijdte, en kende op basis van het aantal bereikte punten in de totale ranking de onderscheiding “Trendsetter van de Duitse economie” toe. De score werd per bedrijfstak berekend op een schaal van 0 tot 100 punten. De beste onderneming vormt met 100 punten de maatstaf binnen de branche. De jury kende de prijzen in verschillende branche-categorieën toe aan bijna 1200 bedrijven of merken. De studie is online beschikbaar op: www.faz.net/asv/trendsetter.
“We zijn erg blij met deze prijs”, aldus Stephan Tschernek, hoofd Marketing PCI-Groep. “Het bevestigt eens te meer dat PCI op innovatieve wijze omgaat met de thema's van de toekomst. We zijn er trots op dat we worden beschouwd al de benchmark van onze branche, en wij voelen ons verplicht om de vinger aan de pols van de bouwindustrie te houden”.
PCI Augsburg GmbH behoort tot de toonaangevende fabrikanten van bouwchemische producten in Duitsland, met meer dan 1200 medewerkers en een omzet van ruim 300 miljoen euro. De onderneming biedt innovatieve en duurzame producten en oplossingen voor de bouwtrends van morgen. Hiermee is PCI al meer dan 40 jaar marktleider in de Duitstalige tegelbranche. Naast diverse productprijzen, heeft PCI al talrijke andere onderscheidingen in de wacht gesleept, waaronder “Digital-Champion“ (Focus Money, 2021), “Merk van de eeuw” voor het merk THOMSIT op het gebied van vloerbedekkingen (ZEIT Verlag, sinds 2019) en “Duits traditiemerk” (PLUS X AWARD, 2019). Het bedrijf heeft de Architects' Darling Award van Heinze Verlag meerdere keren in verschillende categorieën gewonnen, voor het laatst in 2020 met het merk PCI, met gelijk twee productprijzen in goud, en in 2019 met het merk THOMSIT voor de beste image-/bedrijfsfilm.
In de F.A.Z.-studie werden meer dan 20.000 bedrijven onderzocht met betrekking tot twaalf gedefinieerde megatrends, waaronder globalisering, individualisering, connectiviteit, neo-ecologie, gezondheid en kenniscultuur. Hiertoe analyseerde het F.A.Z.-Institut 438 miljoen online-bronnen, bijv. websites, social media-kanalen en persberichten, op tonaliteit en reikwijdte, en kende op basis van het aantal bereikte punten in de totale ranking de onderscheiding “Trendsetter van de Duitse economie” toe. De score werd per bedrijfstak berekend op een schaal van 0 tot 100 punten. De beste onderneming vormt met 100 punten de maatstaf binnen de branche. De jury kende de prijzen in verschillende branche-categorieën toe aan bijna 1200 bedrijven of merken. De studie is online beschikbaar op: www.faz.net/asv/trendsetter.
“We zijn erg blij met deze prijs”, aldus Stephan Tschernek, hoofd Marketing PCI-Groep. “Het bevestigt eens te meer dat PCI op innovatieve wijze omgaat met de thema's van de toekomst. We zijn er trots op dat we worden beschouwd al de benchmark van onze branche, en wij voelen ons verplicht om de vinger aan de pols van de bouwindustrie te houden”.